לידים לעסק – השיטה של Investa ליצירת לידים חמים מגוגל

לידים לעסק - השיטה של Investa ליצירת לידים חמים מגוגל

תוכן עניינים

כיום, מרבית האינטראקציות הראשוניות בין לקוחות לעסקים נעשה באמצעות לידים לעסק. ישנן מספר שיטות אפקטיביות ומתקדמות המאפשרות לייצר כמה שיותר לידים חמים, אשר מהווים את הבסיס להגדלת סך המכירות של העסק והפיכתו לגורם דומיננטי ברשת.

 

הקשר בין עסק ללקוח טרם עידן הלידים

עד לפני מספר שנים, המפגש של בעל עסק עם לקוחותיו היה נעשה באמצעות שיחת טלפון, שליחת דואר אלקטרוני או הגעה פיזית של הלקוח אל בית העסק. בעת חיפוש מוצר מסוים, הלקוח היה נדרש לפעולה אקטיבית של פנייה יזומה אל העסק על מנת להביע עניין במוצר המשווק על ידו.

מן הצד השני, העסק עצמו היה מנסה למפות את השוק בו הוא פועל ולפלח אותו לקהלים שעשויים להתעניין במוצר וכאלה שהמוצר אינו מדבר אליהם. הניסיון להגיע אל תודעת הלקוחות היה באמצעות פניות בטלפון, שליחת דברי דואר ושליחת מסרים באמצעות הדואר האלקטרוני.

מהם לידים לעסק

בשנים האחרונות, וביתר שאת עם הופעת הטלפונים החכמים המאפשרים חיבור לרשת האינטרנט מכל מקום ובכל עת, נוצרה אינטראקציה חדשה בין לקוחות לעסקים אשר כיום תקפה לגבי התקשרויות בין לקוחות לגופים מסחריים מכל הסוגים.

במסגרת אינטראקציה זו, לקוח אשר מביע עניין במוצר אשר הבחין בו בעת שיטוט באינטרנט, בין אם באופן יזום ובין אם באופן אקראי, מקבל הזמנה להשאיר את פרטיו על מנת שנציג בית העסק יחזור אליו בטלפון עם מידע נוסף על המוצר. לפעולה זו קוראים יצירת לידים לעסק.

איך נוצרים לידים לעסק

כל ליד שנוצר, מייצר קשר בין העסק ללקוח. לידים חמים מצביעים על התעניינות הלקוחות במוצר המשווק על ידי העסק. הפרטים אותם נדרש הלקוח להעביר בעת יצירת הליד הם שמו המלא, מספר הטלפון שלו וכתובת המייל. לידים לעסק שאינם כוללים את הפרטים הללו, יקשו על אופן יצירת הקשר עם הלקוח.

הרציונל ביצירת קשר באמצעות לידים

על ידי השארת הפרטים, מקבל בית העסק שלושה פרטי מידע על הלקוח אשר מאפשרים לו ליצור קשר עמו הן בסמוך ליצירת הליד והן בכל נקודת זמן לאחר מכן. כך למשל, אף אם הלקוח החליט לבסוף לא לרכוש את המוצר שהוצע לו בסמוך ליצירת הליד, ניתן יהיה לפנות אליו באמצעות המייל במועד מאוחר יותר, עם הצעה לרכישת מוצר אחר או רכישת מוצר זהה באופן מוזל.

כמו כן, ניתן יהיה לשלוח ללקוח הודעת אסמס לטלפון שניתן על ידו בעת יצירת הליד, ולהזמינו לעיין במוצרים החדשים המשווקים באתר. מטעמים אלו, לידים חמים ברשת, הן המטרה הראשית של כל עסק, בין אם הוא פועל במרחב הוירטואלי באופן בלעדי כעסק דיגיטלי, ובין אם הוא פועל באופן משולב הכולל הפעלת חנות פיזית לצד הפעלת אתר אינטרנט.

יצירת לידים בצורה ישירה

האופן שבו נוצרים לידים לעסק נגזר מהאופן שבו הגולש המצוי נתקל במידע אודות העסק. במידה שהגולש נכנס באופן ישיר ומכוון לאתר האינטרנט של העסק, מתוך היכרות עם העסק ומוצריו, מקור הליד יהיה באמצעות השארת פרטים בעמוד יצירת קשר. מדובר בעמוד שהוא רכיב חובה בכל אתר אינטרנט המשווק מוצר או שירות וחפץ בשיווקם בקרב גולשי האינטרנט.

יצירת לידים בצורה עקיפה

דרך נוספת ליצירת הליד היא באופן עקיף. יצירת לידים חמים בצורה עקיפה נעשית על ידי שימוש במספר פלטפורמות ושיטות המכווינות בצורה אורגנית או ממומנת את הלקוח אל האתר של בעל העסק. שיטות אלו, כאשר נעשה בהם שימוש נכון, מייצרות חשיפה של בית העסק לעיני מספר רב של גולשים, תוך גירויים להשאיר את פרטיהם ובכך לייצר לידים לעסק.

תוצאות החיפוש של גוגל – הבסיס להפקת לידים חמים לעסק

השלב הראשון באיתור מוצר ברשת מנקודת מבטו של הגולש המצוי, היא ביצוע חיפוש במנוע החיפוש של גוגל. ברמה הפרקטית, מנוע החיפוש של גוגל הוא המוקד הבלעדי מזה שנים רבות, לקבלת מידע בכל תחום ובכל שפה. מדובר בכלי אשר נעשה בו שימוש מדי יום על ידי מאות מיליוני אנשים ברחבי העולם.


הכוח של מנוע החיפוש של גוגל

ההיכרות עם אופן פעולתו של מנוע החיפוש של גוגל, הפכה בשנים האחרונות לפקטור בעל ההשפעה הגבוהה ביותר על יכולתו של עסק הפועל ברשת לייצר לידים חמים. הבסיס ליצירת לידים לעסק כרוך בהבנת התנהגות הגולשים והבחירות שנעשות על ידם בעת ביצוע חיפוש במנוע החיפוש של גוגל.

הכוח של עמוד התוצאות הראשון

חיפוש בגוגל אשר מבוסס על מילת חיפוש אחת, צמד מילים ואף משפט שלם, מוביל את הגולש לעמוד תוצאות החיפוש. הצגת תוצאות החיפוש נעשית בצורה של תצוגת עמוד הניתן לגלילה עם תוצאות המופיעות בזו אחר זו, כאשר כל תוצאה היא למעשה קישור שהקלקה עליו מובילה אל דף האינטרנט נשוא התוצאה.

לחיפוש בגוגל ישנן לעיתים אלפי תוצאות, אולם מניתוח הרגלי גלישה, מרבית הגולשים לא יטרחו לבחון את התוצאות שמעבר לעמוד תוצאות החיפוש הראשון וחלקם הגדול אף לא יטרח לגלול מטה עד לסוף עמוד התוצאות הראשון ויסתפק בעיון בתוצאות העליונות בלבד.

מיקום העסק בתוצאות – אלמנט מהותי

לאור הרגלי הגלישה שתוארו לעיל, חשיפת העסק בפני הגולשים והאפשרות לייצר לידים חמים, תלויה רבות במיקום שבו יופיע העסק ברשימת תוצאות החיפוש של גוגל. ישנן שתי דרכים להופיע במקום גבוה ברשימת תוצאות החיפוש. דרך אחת היא באמצעות תשלום לגוגל על מנת שהקישור לבית העסק יופיע בראש רשימת תוצאות החיפוש.

דרך נוספת, היא על ידי קידום העסק בפעולות המטייבות את אתר האינטרנט ומסייעות לו באופן לא ממומן, להפוך למועדף על מנוע החיפוש של גוגל בעת שהוא מציג בפני הגולשים את התוצאות הראשונות בדפי תוצאות החיפוש. דרך זו נקראת קידום אורגני והיא הדרך הטובה ביותר עבור כל עסק לייצר לידים חמים ולהגיע לקהל גדול של גולשים.

מה הבסיס לדירוג התוצאות של גוגל

מנוע החיפוש של גוגל פועל על בסיס אלגוריתם מתוחכם ומפותח, אשר מצליח לסנן ולדרג בלחיצת כפתור את כלל התוצאות הרלוונטיות למילת החיפוש בה נוקב הגולש.  מנוע החיפוש של גוגל מדרג את תוצאות החיפוש כך שהתוצאות הראשונות יהיו של אתרים בעלי חוויית משתמש נוחה ונאותה, הכוללת יכולת התמצאות פשוטה.

כמו כן, לשם דירוג גבוה בתוצאות החיפוש, על האתר להכיל תפריט הבנוי בצורה נכונה וקלה לתפעול, לעשות שימוש בתמונות, שימוש בכותרות ותתי כותרות, שימוש במילות מפתח המקושרות למילות החיפוש של הגולש. אלמנט נוסף בעל השפעה על דירוג האתר הוא קיומם של קישורים ברחבי האינטרנט המובילים לאתר, שיש בהם כדי להעיד על נוכחות רחבה של בית העסק ברשת.

המדריך ליצירת לידים חמים באמצעות קידום אורגני

השלב הראשון בעת בניית הנוכחות של בית העסק ברשת לטובת יצירת לידים לעסק באופן תדיר, היא על ידי מיפוי נכון של הגולשים אשר עשויים להפוך ללקוחותיו הפוטנציאליים. ככל שבעת המיפוי יבוצע פילוח קהל בצורה מדויקת יותר, כך ניתן יהיה לייצר מאגר תוכן הכולל מילות מפתח מובחנות, אשר יאפשרו לאתר להופיע במקום גבוה ברשימת תוצאות החיפוש של גוגל.

ביצוע אופטימיזציה לאתר:
לאחר ביצוע שלב המיפוי, יש להתחיל תהליך של ביצוע אופטימיזציה לאתר, על מנת להפוך אותו לאיכותי דיו מבחינת התוכן המופיע בו, הופעת מילות המפתח בתוכן, כמות התוכן, איכות התוכן ואופן הופעת התוכן. אופטימציה היא אלמנט קריטי לצורך יצירת לידים לעסק.

כך למשל, אתר של בית עסק למכירת חומרי לימוד לבגרות החפץ ביצירת לידים לעסק, יידרש לייצר תוכן איכותי ומגוון אשר דן בבחינות הבגרות השונות, תוך שימוש במילות מפתח שבהן סביר כי ישמשו גולשים אשר חפצים בסיוע לקראת בחינות הבגרות, בעת שהם מבצעים חיפוש בגוגל.

ליווי על ידי גורם מנוסה:
המחשבה על נושאים למאמרים ומילות מפתח היא מלאכה שדורשת היכרות מעמיקה וניסיון עם אופן פעילות מנוע החיפוש של גוגל. עסק אשר מבצע את כלל פעולות האופטימיזציה כנדרש, מגביר את סיכוייו מדי יום לייצר לידים חמים שיהפכו להכנסות ולהגדלת קהל הלקוחות של העסק. על מנת להגדיל את הסיכוי ליצירת לידים לעסק במסגרת קידום אורגני, רצוי להיעזר באיש מקצוע.

פעילות בתדירות קבועה ורציפה:
אחת הפעולות החשובות ביותר בקידום אורגני, היא יצירת שטף העלאת תוכן באופן קבוע, וזאת מדי מספר ימים. לצורך כך, יש לפתח את אתר העסק כך שיתבסס על תחום עיסוק רחב דיו. זאת על מנת שניתן יהיה ליצור בעניינו די תוכן אשר יהיה בו כדי לקדם את האתר ברשימת תוצאות החיפוש של גוגל ולהביא ליצירת לידים לעסק.

השקעה בעיצוב ונגישות האתר:
לצד ממד התוכן שהינו בעל חשיבות רבה לצורך יצירת לידים חמים, יש צורך בבניית האתר בצורה המאפשרת גלישה אינטואיטיבית ונוחה. לצורך כך יש להשקיע מחשבה באופן עיצוב האתר בכל הקשור להופעת התפריט, הרובריקות הכלולות בתפריט, אפשרויות הניווט באתר מדף אינטרנט אחד למשנהו, וכן גודל הפונט וסוג הפונט בו מופיע הטקסט באתר.

שילוב מגוון מדיות:
בנוסף לממד העיצוב, התוכן והנגישות, לשם קידום העסק באופן אורגני בתוצאות החיפוש, יש צורך לשלב תמונות באתר, וככל שניתן גם סרטוני וידאו. בעת שיבוץ תמונות באתר, יש לדאוג כי כל תמונה תכלול טקסט חלופי המזהה את התמונה באופן מהימן. העלאת תמונה עם טקסט חלופי מגבירה את הסיכוי לזכות בהעדפתו על ידי מנוע החיפוש של גוגל ולהביא ליצירת לידים לעסק.

חשיבות מהירות הופעת התוכן באתר:
אלמנט נוסף בעל חשיבות שיש לתת אליו הדעת בתהליך הכולל של קידום אתר בית העסק באופן אורגני, הוא מהירות הגלישה באתר. ככל שמהירות הגלישה באתר תהיה מהירה יותר, כך ייטה מנוע החיפוש של גוגל לדרג את האתר במיקום גבוה יותר בתוצאות. מנגד, אתר בעל תוכן איכותי, מסודר כהלכה, שהמהירות בו נמוכה ופוגמת בחוויית הגלישה, עשוי בשל כך לסבול מדירוג נמוך.

יצירת לידים חמים באמצעות קידום אורגני:
עם התקדמות תהליך הקידום האורגני של האתר, וככל שהקישור לאתר יופיע במקום גבוה ברשימת תוצאות החיפוש של גוגל, ניתן יהיה להבחין בייצור לידים חמים באופן הולך וגובר, ולהיוודע לקשר הישיר בין החשיפה של העסק ברשימת תוצאות החיפוש של גוגל למידת המשיכה של הגולשים למוצר המשווק על ידי העסק.

המדריך ליצירת לידים לעסק באמצעות קידום ממומן

גוגל מנצלת את העובדה שמנוע החיפוש שלה הוא למעשה אוטוריטה בלעדית בתחום איתור וקבלת מידע בכל נושא קיים, ומאפשרת לבעלי עסקים לרכוש ממנה קמפיין פרסום על מנת להציג את הקישור לבית העסק בראש רשימת תוצאות החיפוש.

בעת ביצוע חיפוש במנוע החיפוש של גוגל, התוצאות הראשונות אשר יוצגו בפני הגולש יהיו של מודעות ממומנות. העובדה כי מדובר במודעות ממומנות היא גלויה לעין ומוצגת בצד במודעה ברשימת תוצאות החיפוש.

כיצד עובד קמפיין הקידום הממומן של גוגל:
שיבוץ המודעות הממומנות של גוגל נעשה על פי מספר פרמטרים. האחד הוא מידת ההשקעה הכספית של בעל העסק בקמפיין. ככל שבעל העסק יהיה נכון להשקיע יותר כסף מדי חודש, כך תגבר רמת החשיפה שלו ברשימות תוצאות החיפוש שתוצגנה בפני הגולשים.

פרמטר נוסף הוא פילוח הקהל בו מעוניין בעל העסק. באפשרות בעל העסק לבחור כי חשיפתו תהיה לגולשים באזור גאוגרפי מסוים או לחילופין בכל הארץ. כמו כן, ניתן אף להגדיל את טווח החשיפה של בית העסק אל מדינות אחרות בעולם בהם נעשים חיפושים בשפת הצגת המודעה אשר נוסחה על ידי בעל העסק.

מילות המפתח – הכלי המרכזי בקמפיין:
הפרמטר העיקרי של הקידום הממומן של גוגל, הוא הגדרת מילות המפתח אשר ישמשו את גוגל בעת שיבוץ מודעת העסק ברשימת תוצאות החיפוש. גוגל מאפשר בחירה של מספר מילות מפתח המגדירות את תחומי העניין של הלקוחות הפוטנציאליים של העסק. בחירה זו תורמת ליצירת לידים חמים, ולא לידים שמצביעים על הבעת עניין במוצר אחר מזה המשווק על ידי בית העסק.

יתרונות השימוש בקידום ממומן בגוגל:
כפי שצוין, קידום אורגני הוא אמצעי אפקטיבי ליצירת לידים חמים, אולם הוא דורש זמן וסבלנות עד ליצירת תנועה ממשית של גולשים לעבר האתר של בית העסק. לעומתו, קידום ממומן מאפשר לעסק המעוניין להגיע לתודעת גולשים רבים ולהגדיל את סיכוייו לייצר לידים לעסק בטווח זמנים קצר.

קידום ממומן מול קידום אורגני:
החיסרון העיקרי של קידום ממומן הוא העלות שלו. הבעת העניין של גולש כזה או אחר באתר של העסק, תוביל ליצירת חיוב כספי וזאת ללא תלות בשאלה האם אותו גולש רכש מוצר או לא. כך יכול להיווצר מצב שבו העסק זוכה לחשיפה, משלם על כך כסף רב, אך אינו מצליח לייצר לידים חמים המייצרים עבורו פרנסה.

מנגד, קידום אורגני אינו כרוך בהוצאה כספית עבור כל הקלקה של גולש וכניסתו לאתר של בית העסק. כמו כן, הופעת האתר במקום גבוה ברשימת תוצאות החיפוש שלא באמצעות קידום ממומן, עשויה לשוות לו בפני הגולשים תדמית איכותית ומהימנה, בשונה מקידום ממומן אשר נתפס על ידי גולשים רבים כפרסומת שראוי לדלג עליה.

מודל משולב:
השימוש של חברות גדולות ומוכרות בכלי של קידום ממומן, מצביע על כך שלכלי זה יתרונות לא מבוטלים ביצירת לידים לעסק. בשל כך, ניתן לקדם את העסק באופן משולב. ניתן מצד אחד לערוך ניסוי מוגבל בזמן של קידום העסק באופן ממומן ולבחון את מידת הצלחתו לייצר לעסק לידים חמים, ובמקביל לקדם את העסק באופן אורגני על מנת שיקודם ברשימת תוצאות החיפוש.

שילוב הפעילות באתר עם הפעילות ברשתות החברתיות:
על מנת להגדיל את פוטנציאל העסק ביצירת לידים חמים, חשוב לשלב את נוכחות העסק באתר האינטרנט לצד יצירת נוכחות ברשתות החברתיות. שתי הרשתות החברתיות הדומיננטיות כיום אשר קיים ממשק הדדי בין שתיהן, הן הרשתות החברתיות פייסבוק ואינסטגרם.

העובדה כי מדובר במוצרים של אותה חברה, מאפשרת לסנכרן את הפעילות של העסק בשתיהן במקביל. רשת האינסטגרם היא בעלת יתרון בחשיפה של העסק בפני גולשים אשר עושים בה שימוש מושך מדי יום, ואילו רשת הפייסבוק היא בעלת רכיבים המאפשרים לייצר לידים לעסק בפשטות ובקלות.

קידום ממומן באמצעות אינסטגרם ופייסבוק:
בדומה לגוגל, גם לאינסטגרם ולפייסבוק קיים מודל לקידום העסק בצורה ממומנת. לצורך כך, נדרש העסק להקים פרופיל או עמוד לעסק, להזין אותו בתוכן איכותי ולרכוש קמפיין קידום באחת מרשתות אלו. היתרון בקידום ממומן בפייסבוק או אינסטגרם, הוא האפשרות להגיע לקהל שעיקר נוכחותו ברשת היא באמצעות הרשתות החברתיות.

כמו כן, כלי הקידום הממומן של רשתות אלו, מאפשר לפלח את הקהל ברזולוציות שונות ומגוונות, על מנת שהמודעה של העסק תופיע רק בפני לקוחות אשר קיימת סבירות של ממש כי יביעו עניין במוצר הספציפי המשווק על ידי העסק.

יצירת לידים חמים בעמוד הפייסבוק של העסק

על מנת שהגעת הלקוח הפוטנציאלי אל עמוד הפייסבוק של העסק, בין אם באופן אורגני ובין אם על ידי קידום ממומן תהיה בעלת ערך מבחינת העסק, יש להובילו אל מנגנון אוטומטי ליצירת לידים לעסק אשר יאפשר השארת פרטי התקשרות.

ניתן לעשות זאת על ידי הפעלת מערכת מסרים אוטומטית אשר נפתחת כחלונית בפינת המסך בעת הגעת הגולש אל עמוד הפייסבוק, ובה בקשה מהגולש למלא את פרטיו לצורך יצירת קשר. מילוי הפרטים ייצור את הליד ויאפשר פניה ישירה אליו על ידי נציג העסק. פעילות באופן הזה, היא בעלת פוטנציאל ממשי ליצירת לידים לעסק.

יצירת לידים לעסק באמצעות דף נחיתה

אחת הדרכים ליצור לידים חמים, היא באמצעות הפניית הגולש לדף נחיתה, חלף הצגת תוכן האתר באופן מלא. דף הנחיתה הוא למעשה פרסומת אודות המוצר של בית העסק, עם מסר מגרה המניע להתעניינות במוצר, וזאת לצד משבצת בה נדרש הגולש למלא את פרטיו לצורך קבלת מידע על העסק.

היתרון בשימוש בדף נחיתה ליצירת לידים חמים, הוא בכך שהגולש יוצר את הקשר עם העסק טרם קבלת מידע מלא על המוצר. יצירת קשר בצורה הזו, מאפשרת לבית העסק להביא לידיעתו מידע על מגוון רחב של מוצרים במסגרת שיחת טלפון, אשר ספק אם היה נחשף אליהם על ידי גלישה עצמאית ללא הכוונה של נציג בית העסק.

יצירת לידים באמצעות שיווק שותפים

דרך נוספת לייצור לידים חמים לעסק היא על ידי שימוש במנגנון של שיווק שותפים. באפשרות העסק לפנות אל בעלי בלוגים, מפעילי עמודי אינסטגרם או מפעילי עמודי פייסבוק אשר זוכים לפופולריות, ולהציע להם שיתוף פעולה מסחרי. במערכת יחסים זו מכונה בעל העסק המשווק ובעל הבלוג או פרופיל הפייסבוק מכונה שותף.

כיצד פועל שיווק השותפים

שיתוף הפעולה בין המשווק לשותף כולל שיבוץ קישור בפלטפורמת התוכן של השותף, המוביל אל המוצר של המשווק וזאת תמורת עמלה. ישנם מספר מודלים של שיווק שותפים לגבי אופן התגמול לו זוכה השותף עבור לידים חמים.

ניתן לסכם עם השותף כי הוא יזכה לתשלום קבוע עבור כל ליד שנוצר באמצעות לחיצה על קישור שפורסם על ידו, וזאת ללא קשר לשאלה האם בוצעה מכירה בעקבות ליד זה. לחילופין, ניתן לקבוע כי התשלום לשותף ייעשה בכפוף למכירה, כאשר גובה העמלה שתועבר לשותף יהיה אחוז מסוים מסכום המכירה.

יתרונות שיווק שותפים:
לשיווק שותפים פוטנציאל ממשי ביצירת לידים חמים. האחד, הוא ניצול פלטפורמות נוספות זולת גוגל, שהינן בעלות פוטנציאל להביא לחשיפת העסק בפני קהלים נוספים. שיווק שותפים מאפשר בחירה בפלטפורמות בהן קיימת תנועת גולשים המשתייכים לפלח קהל מובחן.  

כך למשל במקרה של בעל עסק המשווק פירות טריים במשלוח עד הבית, אשר מפרסם את העסק שלו במסגרת של שיווק שותפים אצל שותף המפעיל בלוג בנושא מזון בריא. בעל עסק זה, יזכה להגיע לקהל מובחן וספציפי אשר קיימת סבירות ממשית כי יביע עניין במוצר המשווק על ידו, ועל ידי כך יגדיל את סיכוייו לייצר לידים לעסק.

יצירת לידים לעסק עם גוגל אדסנס

בעת רכישת קמפיין בגוגל, אחת הדרכים של גוגל לחשוף את בית העסק למספר רב של גולשים, היא באמצעות פלטפורמה ששמה גוגל אדסנס. במסגרת זו, גוגל פועל כגורם ביניים במסגרת רחבה של שיווק שותפים ומקשר בין גורם מסוים בעל אתר תוכן לבין העסק שרכש אצל גוגל קמפיין פרסום ומייחל ליצירת לידים חמים.

על פי המנגנון של גוגל אדסנס, בעל אתר תוכן הזוכה לחשיפה גבוהה פונה לגוגל על מנת להשכיר לה שטחי פרסום. בשלב הבא, גוגל משבצת באתר שלו מודעות עם קישור למוצר של העסק. הקלקה על הקישור מובילה בין השאר אל דף נחיתה הכולל השארת פרטי התקשרות ובכך מסייע לעסק לייצר לידים חמים.

חשיבות יחס החזר השקעה לטובת העסק

בעת בחירה בשיטה אחת או מספר שיטות לייצור לידים לעסק, חשוב להקפיד על מאזן חיובי של יחס החזר השקעה. כך לדוגמה, ככל שהקידום הממומן בגוגל או העמלות המשולמות על ידי העסק לשותפיו במסגרת שיווק שותפים, מצריכים הוצאה כספית אשר עולה באופן ברור על פני תקופה ממושכת על הרווח שצומח מאותם לידים, פירוש הדבר כי שיטת ייצור הלידים אינה רווחית.

הסיבות ליחס החזר השקעה שלילי

יחס החזר השקעה שלילי יכול לנבוע מהתפרשות רחבה מדי של מילות מפתח בעת רכישת קמפיין קידום ממומן, יצירת מסגרת שיווק שותפים עם שותפים שאינם מצליחים למשוך את הלקוחות הנכונים ולייצר לידים חמים, או לחילופין שגיאות של בית העסק בפילוח קהל היעד.

יחס החזר השקעה שלילי עשוי להתרחש גם במקרה של קידום אורגני, היות שקידום אורגני גובה משאבים והשקעה על פני תקופה ממושכת. על כן, רצוי כי השקעה זו תתבסס על פילוח נכון של קהל היעד על למנוע מצבים של יצירת לידים לעסק שהם נטולי פוטנציאל לייצר הכנסה.

לידים לעסק – בסבלנות ויסודיות

רשת האינטרנט הפכה את העולם המסחרי לנגיש וקרוב, וניתן לבצע כיום מגוון רחב של פעולות בלחיצת כפתור בכל מקום ובכל עת. מצב זה יצר הזדמנות של ממש לעסקים חדשים וותיקים כאחד, להגיע אל קהל לקוחות רחב ומגוון וליצור עמו קשר מסחרי על ידי יצירת לידים חמים. עם זאת, על מנת להגדיל את פוטנציאל העסק ביצירת לידים, יש צורך בעבודה יסודית, ליווי מקצועי וסבלנות.

רוצים להקים עסק דיגיטלי עוד היום?
הרשמו כאן בטופס למטה למידע נוסף