מחשבון אדסנס: חישוב הרווחים מ-Adsense של Google כמה כסף אפשר להרוויח מהצפיות בנכס הדיגיטלי שלנו? החלק הכי טוב בהשקעה בנכס דיגיטלי זו העובדה שבעל הנכס לא תלוי בשוכרים או בפעולה אקטיבית של מבקר באתר כגון מכירות/הרשמות וכו.
עצם העובדה שנכנסו אנשים לנכס הדיגיטלי שלנו מניבה לנו הכנסה פסיבית, השאלה הכי חשובה היא היא מה צפי ההכנסה שלנו מהכניסות באתר?
יש מספר משתנים דרכם ניתן לחשב את הרווח שנעשה מאדסנס:
💲 האזור הגיאוגרפי שאליו מכוון האתר
💲 קטגוריית האתר (נישה)
💲 כמות כניסות חודשית
💲 אחוז הקלקה על מודעות
💲 עלות פר הקלקה על מודעה
לפני שנתחיל עם מחשבון אדסנס, חשוב קודם כל להבין איך אדסנס של גוגל עובד.
גוגל מתמכרת את עלויות הפרסום שלה ללקוחות משלמים לפי קטגורית מודעות ומיקומים גיאוגרפיים, מערכת הפרסום של גוגל (Google Ads) מפרסמת את מודעות התוכן של לקוחותיה המשלמים באתרים שלנו המהווים שטחי פרסום, מה שהופך אותנו ל-Publishers. בעזרת פלטפורמת אדסנס (Google Adsense) ניתן להפוך את האתר שלנו (הנכס הדיגיטלי שלנו) לשטח פרסום לקבלת תשלומים מצפיה בפרסומות של לקוחות גוגל באתר שלנו.
כדי להתחיל עם מחשבון אדסנס יש להבין שהרווחים שלנו נגזרים מהתשלום שגוגל מקבלת מלקוחותיה, אם לקוח שילם לגוגל 0.30 אגורות פר קליק בקטגוריית משחקים לילדים אנו נקבל את הרווח היחסי מתוך התשלום של הלקוח לגוגל, אם לקוח שילם לגוגל 8 שקל לקליק בקטגוריית עריכת דין אנו נקבל את החלק היחסי מהתשלום של הלקוח לגוגל. ולכן.. הקטגוריה של האתר שלנו מהווה תפקיד חשוב מאוד ביצירת הרווחים מכיוון שברוב המקרים גוגל תפרסם מודעות רלוונטיות לתוכן האתר שלנו בלבד. באתר על נדל”ן יופיעו מודעות נדל”ן והשקעות וכן הלאה.
גם למיקום גיאוגרפי יש תפקיד חשוב, עלות פר חשיפה בפיליפינים נמוכה בהרבה מעלות חשיפה בארצות הברית ולכן מקורות התנועה לאתר שלנו מהווים תפקיד חשוב ביצירת רווחים והעלאת התשלום פר חשיפה או פר הקלקה. עכשיו אחרי שהבנו את הביב אנחנו מוכנים להתחיל עם מחשבון אדסנס ולייצר לעצמנו צפי הכנסות משוער לפי צפי הכניסות וההקלקות באתר.
צפי הכנסות שנתי של 50,000 צפיות חודשיות לפי מיקום ונישה
זוהי הערכה בלבד ויש להתייחס אליה בהתאם.
(מתוך מחשבון אדסנס של גוגל – עדכון אחרון: 13/12/2021)
*אנחנו לא מבטיחים או מתחייבים שתרוויחו את הסכומים האלו. ההערכות מבוססות על קטגוריית תוכן ואזורים. ההכנסה בפועל תלויה בגורמים רבים, כגון ביקוש מצד המפרסמים, מיקום המשתמש, מכשיר המשתמש, קטגוריית התוכן, עונתיות, גודל המודעה ושערי החליפין של המטבע.
צפון אמריקה | מדינות באסיה ובאזור האוקיינוס השקט | דרום אמריקה | אירופה, המזרח התיכון ואפריקה | |
$8,400 בשנה | $8,124 בשנה | $2,916 בשנה | $4,626 בשנה | שופינג |
$8,598 בשנה | $7,044 בשנה | $1,920 בשנה | $2,988 בשנה | אוכל ומשקאות |
$3,372 בשנה | $3,480 בשנה | $1,362 בשנה | $2,172 בשנה | אומנות ובידור |
$8,730 בשנה | $6,738 בשנה | $5,250 בשנה | $5,274 בשנה | אינטרנט וטלקום |
$5,202 בשנה | $4,122 בשנה | $1,752 בשנה | $1,956 בשנה | אנשים וחברה |
$10,440 בשנה | $9,462 בשנה | $2,322 בשנה | $3,204 בשנה | בריאות |
$2,022 בשנה | $2,010 בשנה | $582 בשנה | $1,200 בשנה | חדשות |
$7,698 בשנה | $6,192 בשנה | $4,788 בשנה | $3,228 בשנה | חוק וממשל |
$5,046 בשנה | $6,690 בשנה | $1,866 בשנה | $2,982 בשנה | חיות מחמד ובעלי חיים |
$7,806 בשנה | $9,390 בשנה | $2,340 בשנה | $4,152 בשנה | יופי וכושר גופני |
$5,520 בשנה | $6,378 בשנה | $2,442 בשנה | $3,336 בשנה | כלי רכב |
$14,010 בשנה | $11,028 בשנה | $3,546 בשנה | $6,468 בשנה | לבית ולגינה |
$4,428 בשנה | $4,002 בשנה | $1,590 בשנה | $2,286 בשנה | מדע |
$5,508 בשנה | $6,336 בשנה | $3,402 בשנה | $4,584 בשנה | מחשבים ואלקטרוניקה |
$2,622 בשנה | $3,480 בשנה | $1,920 בשנה | $2,412 בשנה | משחקים |
$7,422 בשנה | $4,272 בשנה | $5,466 בשנה | $2,928 בשנה | משרות ולימודים |
$8,700 בשנה | $10,002 בשנה | $2,118 בשנה | $3,114 בשנה | נדל”ן |
$8,460 בשנה | $5,820 בשנה | $3,114 בשנה | $4,878 בשנה | נסיעות |
$2,538 בשנה | $4,260 בשנה | $1,044 בשנה | $1,566 בשנה | ספורט |
$3,246 בשנה | $1,296 בשנה | $1,734 בשנה | $1,590 בשנה | ספרים וספרות |
$6,714 בשנה | $6,840 בשנה | $2,130 בשנה | $3,012 בשנה | עיון |
$10,998 בשנה | $8,718 בשנה | $4,554 בשנה | $4,950 בשנה | עסקים ותעשייה |
$19,278 בשנה | $15,012 בשנה | $12,096 בשנה | $11,682 בשנה | פיננסים |
$6,528 בשנה | $4,734 בשנה | $3,606 בשנה | $3,510 בשנה | קהילות מקוונות |
$6,618 בשנה | $6,324 בשנה | $2,244 בשנה | $3,222 בשנה | תחביבים ופנאי |